Klasa VIII

FIZYKA

odbicie i rozproszenie światła VIII

Zwierciadła VIII

FIZYKA KLASA VIII

Temat: Światło i jego właściwości.

Na podstawie treści  zawartych w podręczniku str. 212-217, oraz zaproponowanemu poniżej filmikowi dydaktycznemu sporządź notatkę według poniższych punktów:

  1. Co to jest światło.
  2. Prędkość światła.
  3. Źródła światła.
  4. Rozchodzenie się światła,
  5. Wykonaj zadane 1, 2 i 3  w podręczniku na str. 217 i 218, w ćwiczeniach 1,2 i 3 str. 89 i 90
  6. Dla chętnych: zadanie w ćwiczeniach: 5, 6 i 7 str. 90-91

Rozwiązane zadania proszę przesłać na mojego maila: wiaderny_ewa@interia.pl

Zachęcam was do obejrzenia filmiku na youtube- w którym omówiona jest ta lekcja włącznie z przykładami. https://www.youtube.com/watch?v=5D5asDYeEaQ

 

Temat: Zjawiska cienia i półcienia.

Cień i półcień

Cień – jest to obszar znajdujący się za oświetlonym obiektem, do którego w ogóle nie dociera światło. Cień powstaje, gdy źródło światła jest dużo mniejsze niż obiekt.

Półcień – jest to obszar znajdujący się za oświetlonym obiektem, obszar ten jest częściowo oświetlony.
Półcień – powstaje, gdy źródło światła jest dużo większe

slonce

Proszę obejrzeć filmik na youtube- w którym omówiona jest ta lekcja włącznie z przykładami.

https://www.youtube.com/watch?v=Lg5O1u8e8-E

 

Na podstawie treści  zawartych w podręczniku str. 219-222, oraz zaproponowanemu poniżej filmikowi dydaktycznemu rozwiąż zadania:

  1. Wykonaj zadane 1, 2, 3 i 4  w podręczniku na str. 222 i 223, w ćwiczeniach 1,2 i 3 str. 92 i 93
  2. Dla chętnych: zadanie w ćwiczeniach: 5 str.93, podręcznik: 5 i 6 str. 223

Rozwiązane zadania proszę przesłać na mojego maila: wiaderny_ewa@interia.pl

Rozwiązania należy przesłać  do 22.05. 2020r.

SERDECZNIE WAS POZDRAWIAM !!!!!!!

 

 

FIZYKA KLASA VIII

Temat: Fale elektromagnetyczne.

Na podstawie treści  zawartych w podręczniku str. 193-199, oraz zaproponowanemu poniżej filmikowi dydaktycznemu sporządź notatkę według poniższych punktów:

Fale elektromagnetyczne mają szerokie zastosowanie w technice i medycynie. Wykorzystujemy je w życiu codziennym używając np. telefonów komórkowych, korzystając z nawigacji satelitarnej, kuchenek mikrofalowych, robiąc badania zalecone przez lekarza.

  1. Co to jest fala elektromagnetyczna i jak powstaje.
  2. Rodzaje fal elektromagnetycznych i ich zastosowanie.
  3. Wykonaj zadane 1, 2 i 3  w podręczniku na str. 200 i 201, w ćwiczeniach 1 i 2 str. 83
  4. Dla chętnych: zadanie w ćwiczeniach:3, 4, 5 i 6 str. 84-85

Rozwiązane zadania proszę przesłać na mojego maila: wiaderny_ewa@interia.pl

Zachęcam was do obejrzenia filmiku na youtube- w którym omówiona jest ta lekcja włącznie z przykładami fal elektromagnetycznych w życiu codziennym i zadaniami.

https://www.youtube.com/watch?v=x8tJGv8sNQA

 

 

KLASA VIII – geografia

  1. Temat: Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.
  1. Przeczytać tekst z podręcznika str. 133-137
  2. W zeszycie:

Zad. 1 Korzystając z podręcznika scharakteryzuj Kanadę np. położenie geograficzne, powierzchnia kraju, liczba ludności, stolica, język urzędowy, nazwy gór czy jezior, surowce).

Zad. 2 Wymień nazwy klimatów występujących w Kanadzie.

Zad. 3 Podaj cechy rolnictwa Kanady.

 

EDB

  1. 03. 2020 r.

Temat: Tamowanie krwawień i krwotoków.

Zapoznaj się z treścią w podręczniku str. 95 – 98.

Pierwsza  pomoc w przypadku wystąpienia  rany lub krwotoku.

https://youtu.be/wnzxxpBjHm8

https://youtu.be/YX9478FiAtI

https://youtu.be/RxZ_FOin9gY

 

Uzupełnij poniższy sprawdzian wiedzy i  prześlij go na mail nauczyciela ewa72cz@gmail.com

Tamowanie krwawień i krwotoków

Imię i nazwisko ucznia: ………………………………………………..

Szkoła …………………

  1. Wymień 3 przypadki urazów, w których zakłada się opatrunek osłaniający. 
    • ………………………………………………………………………………………………
    • ………………………………………………………………………………………………
    • ………………………………………………………………………………………………

 

  1. Wymień 3 przykłady środków zastępczych, których można użyć do tamowania krwotoku, kiedy brak środków opatrunkowych. 
    • ………………………………………………………………………………………………
    • ………………………………………………………………………………………………
    • ………………………………………………………………………………………………

 

  1. Oceń prawdziwość podanych zdań dotyczących tamowania krwawień. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F, jeśli jest fałszywe.

 

Zdanie Prawda Fałsz
1. Przed opatrzeniem rany należy wyjąć ciało obce (np. wbity kawałek szkła), które w niej tkwi. P F
2. Podczas opatrywania rany nie należy dotykać ani rany, ani powierzchni opatrunku. P F
3. Osoba, która ma krwotok z nosa, powinna odgiąć głowę do tyłu. P F
4. Opatrywanych ran nie należy przemywać spirytusem lub jodyną. P F
5. Opatrunek gazowy powinien pokrywać ranę oraz nieuszkodzoną skórę wokół rany. P F

 

 

 

Uwaga!

Klasa VIII ( Dodatkowo!)

Proszę o przesłanie projektu edukacyjnego do oceny z Wos-u z ubiegłego tygodnia, temat ,, W jaki sposób można być dzisiaj dobrym patriotą ” oraz innych ćwiczeń zadanych dla pozostałych klas do 01.04.2020 na podany mail : historiatarnawa@gmail.com

 

Mgr Krystyna Leśniak

 

Temat :Resuscytacja krążeniowo – oddechowa.

książka str. 85 – 91

Na ostatnich zajęciach ćwiczyliśmy resuscytację krążeniowo – oddechową na fantomie.
Proszę o obejrzenie filmu w celu utrwalenia wiadomości.  https://youtu.be/zKfNBhgFmDs

Teraz proszę zapoznać się z filmem „Resuscytacja noworodka/ niemowlaka/ ”
https://youtu.be/75JKFvUIyvQ

Proszę o obejrzenie filmu „Resuscytacja dzieci” https://youtu.be/_5yRB91iQVM

23. 03. 2020 r.
Temat :  Apteczka pierwszej pomocy.

książka str. 92 – 94.

Proszę o obejrzenie  filmu :  https://youtu.be/d82lGNwEsD8

Język Polski

Klasa 8 

Rozwiązuje 1 test dziennie na str . CKE

Na E-mail oczekuję recenzji filmu i dowolnie wybranej pracy pisemnej z testów, które otrzymaliście do wypełnienia

FIZYKA KLASA VIII

Temat: Fale mechaniczne

Na podstawie treści  zawartych w podręczniku str. 171-175, oraz zaproponowanemu poniżej filmikowi dydaktycznemu sporządź notatkę według poniższych punktów:

  1. Co to jest fala mechaniczna i jak powstaje.
  2. Wielkości opisujące fale.
  3. Wykonaj zadane 1, 2 i 3 i 4  w podręczniku na str. 175 i 176, w ćwiczeniach 1 i 2a),b) str. 73
  4. Dla chętnych: zadanie 3, 4, 5 i 6 w ćwiczeniach str. 73-75

 

Zachęcam was do obejrzenia filmiku na youtube- w którym omówiona jest ta lekcja włącznie z przykładami fal mechanicznych  w życiu codziennym i zadaniami.

Fale mechaniczne, podłużne, poprzeczne co ma wspólnego z grami symbol lambda?

 

Klasa VIII – geografia 

Temat: Ludność Ameryki.

Przeczytaj tekst z podręcznika str. 122-125. Następnie wykonaj zadanie 1 i 2 str. 125. W razie potrzeby proszę o kontakt e-mail: kogut.agnieszka@gmail.com.

KLASA VIII – geografia

  1. Temat: Urbanizacja w Ameryce
  1. Przeczytać tekst z podręcznika str. 126-131
  2. W zeszycie:

Zad. 1 Wymień 4 czynniki wpływające na rozmieszczenie ludności w Ameryce

Zad. 2 Wymień 3 cechy megalopolis (obszary bardzo zurbanizowane)

Zad. 3 Wymień problemy z jakim borykają się mieszkańcy slumsów (dzielnic nędzy)

Biologia i chemia:

Wszyscy uczniowie są zobowiązani do przerabiania w domu korzystając z podręcznika materiału programowego.

Należy zgodnie z podręcznikiem przerabiać kolejne tematy.

Ilość tematów do przerobienia zależy od ilości godzin w tygodniu.

Będą przesłane materiały do ćwiczeń które należy w domu przerobić.

Na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl udostępnione są e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych.

Klasa VIII biologia

Klasa VIII chemia

Klasa  8 Matematyka

Zakres materiału:

  1. Pole powierzchni i objętość graniastosłupa  (linki pomocnicze do zrozumienia materiału

https://www.youtube.com/watch?v=VBBz7MpLEFA

https://www.youtube.com/watch?v=TDaAt1_hc6c

https://www.youtube.com/watch?v=2AY7MdMXgaM

https://www.youtube.com/watch?v=S8HrnvYJBN8

https://www.youtube.com/watch?v=4X4U8xkgZx0

https://www.youtube.com/watch?v=DaLCHnAUtLQ

Zadania do rozwiązania z podręcznika  1, 2 , 3, 4 strona 170, zadanie 5,6,7,8,9 strona 171

zadanie 12, 13, 14, 16  strona 172

  1. Odcinki w graniastosłupach  (linki pomocnicze do zrozumienia materiału)

https://www.youtube.com/watch?v=OGyCXi_seRs

https://www.youtube.com/watch?v=fPEpnfsT8YA

Zadania do rozwiązania z podręcznika  1, 2 strona 175, zadanie 3, 4, 5,6,7,8,9 strona 176

Ponadto należy wykonać zestawy, które na ostatniej lekcji dałam do domu.

Matematyka klasa 8

Wszyscy uczniowie są zobowiązani do przerabiania w domu korzystając z podręcznika materiału programowego. Bardzo proszę o wykonanie  zadań z podręcznika. Wykonajcie proszę zadania, a odpowiedzi zapiszcie w zeszycie przedmiotowym.

Zakres materiału od 25 marca 2020 r do 08 kwietnia 2020 r.

 

1.. Rodzaje ostrosłupów  (linki pomocnicze do zrozumienia materiału https://www.youtube.com/watch?v=Tb3hmPJx0Ns

https://www.youtube.com/watch?v=nZNbbB9vng8

https://www.youtube.com/watch?v=7BZZKlMwheo

https://www.youtube.com/watch?v=uTNtY3jtPpI

Zadania do rozwiązania z podręcznika  1 strona 181, zadanie 2,3, 4, 5,6,7 strona 182, zadanie 7 str 183.

2.. Siatki ostrosłupów. Pole powierzchni  (linki pomocnicze do zrozumienia materiału)

https://www.youtube.com/watch?v=KfyH-aAVGRY

Zadania do rozwiązania z podręcznika  1,2,4,5 strona 186, zadanie 6,7,8, strona 187

  1. Objętość ostrosłupa (linki pomocnicze do zrozumienia materiału)

https://www.youtube.com/watch?v=3w3eqZ6tetM

https://www.youtube.com/watch?v=8K_9D58buhA

Zadania do rozwiązania z podręcznika  1, 2,3,4 strona 189, zadanie 6,7,8,9 strona 190

4.Odcinki w ostrosłupach  (linki pomocnicze do zrozumienia materiału)

https://www.youtube.com/watch?v=w6g3fzh8Pj4

https://www.youtube.com/watch?v=3SrUcD87V6w

Zadania do rozwiązania z podręcznika  1, 2 strona 194, zadanie 4,6,7,8,9 strona 195, zadanie 12 strona 196

  1. Powtórzenie wiadomości

https://www.youtube.com/watch?v=VQFvjuo1uWs

Graniastosłupy i ostrosłupy – przygotowanie do klasówki – interaktywny test online z automatycznym sprawdzaniem wyników – zobacz test w strefie ucznia

https://gwo.pl/strony/3087/seo_link:graniastoslupy-i-ostroslupy-kl-8

Zadania do rozwiązania z podręcznika  1 – 11 strona 198 – 199.

 

Rozwiązuj codziennie ćwiczenia na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (link

został podany poniżej)

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

 

SZANOWNI ÓSMOKLASIŚCI !!!

 

Waszym obowiązkiem jest rzetelnie przygotować się do zbliżającego się egzaminu.

Oto moje zalecenia, które należy wykonywać codziennie (!):

  1. Rozwiązuj ćwiczenia na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (link

został podany poniżej)

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

 

  1. Rozwiązuj co najmniej po dwie strony lub więcej w ‘Repetytorium Ósmoklasisty’, wyd. Macmillan

(UWAGA! Nagrania do poszczególnych zadań są dostępne w formacie MP3 na www.macmillan.pl/strefa-ucznia).

 

  1. Utrwalaj swoją wiedzę z gramatyki na stronie www.ang.pl

 

  1. Napisz emaila do kolegi/koleżanki, który/-a mieszka w Anglii i opisz swoje ostatnie wakacje:

 

– podaj miejsce w Polsce, w którym byłeś/-aś oraz opisz krajobraz, roślinność i zwierzęta jakie tam spotkałeś,

– napisz o pogodzie jaka była podczas tych wakacji,

– opisz jakie rozwiązania proekologiczne są stosowane w tamtym miejscu.

(Skorzystaj ze słownictwa z działu „Świat przyrody”).

(Uwaga! Proszę przesłać mi te wypracowania do 21 marca na adres:

awypasek@gazeta.pl, minimum 60 wyrazów).

 

POWODZENIA!!!

 

mgr Agnieszka Natkowska