Klasa VII
FIZYKA:
FIZYKA
TEMAT: Swobodne spadanie ciał
Swobodne spadanie cial – kl. VII
FIZYKA
TEMAT: Druga zasada dynamiki Newtona.
Moi Drodzy,
Bardzo proszę o obejrzenie filmiku oraz przeczytanie lekcji w e-podręczniku. Poniżej podaję notatkę.
https://epodreczniki.pl/a/druga-zasada-dynamiki-newtona/DxBVR91kihttps://www.youtube.com/watch?v=XKNBR4s4o_c
Zadanie domowe:
Podręcznik str.172 i 173, zad.1,2, 4
Ćwiczenia str. 75 zad. 1 i 2a,b
DLA CHĘTNYCH: podręcznik str. 173, zad. 5; ćwiczenia: zadanie 4,5 str. 76
Zdjęcia zadań lub odpowiedzi w dowolnej formie proszę przesłać na mojego maila do 22.05.2020r. wiaderny_ewa@interia.pl
SERDECZNIE WAS POZDRAWIAM !!!!!!!!!
FIZYKA
TEMAT: Pierwsza zasada dynamiki Newtona. Bezwładność.
Moi Drodzy,
Bardzo proszę o obejrzenie filmiku oraz przeczytanie lekcji w e-podręczniku. Poniżej podaję notatkę.
https://epodreczniki.pl/a/pierwsza-zasada-dynamiki-newtona-bezwladnosc-cial/D5SRWwv6z
https://www.youtube.com/watch?v=ItkC3FEpH_Q
- Przyczyną zmian prędkości ciała względem nieruchomego układu odniesienia jest działanie na to ciało niezrównoważonej siły.
- Ciała spoczywające dążą do przebywania w stanie spoczynku, ciała poruszające się – do utrzymania tego ruchu bez zmiany prędkości. Ten opór ciał wobec zmian stanu ruchu nazywa się bezwładnością (inercją). Bezwładność uwidacznia się w układach odniesienia, które przyspieszają, zwalniają lub zmieniają kierunek ruchu względem nieruchomego układu odniesienia.
- Masa jest miarą ilości materii w danym przedmiocie. Jest miarą bezwładności – oporu, jaki stawia ten przedmiot, gdy chcemy go poruszyć, zatrzymać lub zmienić w jakiś sposób jego ruch.
- Pierwsza zasada dynamiki Newtona głosi, że jeżeli na ciało nie działa żadna siła lub działające siły się równoważą, to ciało pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym względem nieruchomego układu odniesienia.
Zadanie domowe:
Podręcznik str.168, zad.1 i 2
Ćwiczenia str. 73 zad. 1 i 2
DLA CHĘTNYCH: podręcznik str. 168, zad. 3 i 4; ćwiczenia: zadanie 4 str. 74
Zdjęcia zadań lub odpowiedzi w dowolnej formie proszę przesłać na mojego maila: wiaderny_ewa@interia.pl
KLASA VII – geografia
- Temat: Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi.
- Przeczytaj tekst z podręcznika str. 170-174
- W zeszycie:
Zad. 1 Wymień przyczyny powodzi / wezbrań rzek.
Zad. 2 Wymień skutki powodzi.
Zad. 3 Wpisz przykłady metod stosowanych w ochronie przeciwpowodziowej.
KLASA VII – geografia
- Temat: Zanieczyszczenia środowiska przyrodniczego.
- Przeczytaj tekst z podręcznika str. 164-167
- W zeszycie:
Zad. 1 Wpisz 6 źródeł zanieczyszczeń środowiska przyrodniczego w Polsce.
Zad. 2 Wyjaśnij, w jaki sposób powstają kwaśne opady.
Zad. 3 Podaj cztery przykłady czynności, które mogą wykonywać mieszkańcy Tarnawy, by chronić przyrodę.
- Temat: Podsumowanie Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego
- Zapoznać się z Podsumowaniem podr. Str. 168
- Rozwiązać test zamieszczony w podr. str. 168 (same odpowiedzi wpisać do zeszytu).
Język Polski
Klasa 7
Dekalog – Biblijne przykazania przeczytać tekst str.217 wykonać w zeszycie zad 1
Prawo rzymskie – tekst str. 218 cw 3 do zeszytu i ćw 6 z podręcznika /jedno do wyboru/ przesłać na E-mail/
Przypominam o recenzji filmu i rozprawce o Kochanowskim – prace wysłać na moją skrzynkę
FIZYKA KLASA VII
Temat: Ruch jednostajny prostoliniowy.
Na podstawie treści zawartych w podręczniku str. 128-134 oraz zaproponowanemu poniżej filmikowi dydaktycznemu sporządź notatkę według poniższych punktów:
- Podział ruchu ze względu na kształt toru.
- Podział ruchu ze względu na zmianę wartości prędkości
- Wzór na prędkość w ruchu jednostajnym.
- Sporządź wykres opisujący ruch jednostajny zgodnie z opisem w podręczniku na str. 130-131 – dla chętnych.
- Wykonaj zadane 1, 2 i 3 w podręczniku na str. 133. Oraz w ćwiczeniach 1 i 2a),b) str 59. Zwróć uwagę na przeliczanie jednostek prędkości – jest to opisane w podręczniku na str. 133, a także w ćwiczeniach na str. 59
- Dla chętnych: zadanie 4 i 5 w ćwiczeniach str. 62.
Zachęcam was do obejrzenia filmiku na youtube- w którym omówiona jest ta lekcja włącznie z przeliczaniem jednostek.
Ruch jednostajny prostoliniowy, prędkość, szybkość przykłady
Klasa VII – geografia
Temat: Turystyka w Polce. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 153-154. Na postawie własnych doświadczeń i materiałów zamieszczonych w podręczniku napisz w zeszycie przedmiotowym odpowiedzi do punktów.
- Co oznacza termin: turystyka
- Wymień rodzaje turystyki
- Znaczenie turystyki dla gospodarki Polski
Temat: Regiony turystyczne w Polsce. Podręcznik str. 154-157. Wykonaj zadania.
Zad. 1 Wymień 5 regionów turystycznych Polski
Zad. 2 Napisz 5 obiektów wpisanych na Listę światowego dziedzictwa UNESCO
Zad. 3 Podaj nazwę 5 atrakcji turystycznych występujących na terenie powiatu bocheńskiego
Zad. 4 Na postawie dostępnych źródeł scharakteryzuj i wykonaj krótką prezentację multimedialną (najlepiej w formacie pdf) na temat dowolnego obiektu z Listy światowego dziedzictwa UNESCO. Jest to praca indywidualna, musi być informacja o położeniu obiektu, 5-6 informacji i 2-3 zdjęcia. Prezentacje proszę przesłać na adres: kogut.agnieszka@gmail.com.
KLASA VII – geografia
- Temat: Handel
- Przeczytaj tekst z podręcznika str. 158-160
- W zeszycie:
Zad. 1 Wyjaśnij, na czym polega handel zagraniczny.
Zad. 2 Dokończ zadanie. Towary importowane przez Polskę to ………
Zad. 3 Dokończ zdanie. Towary eksportowane z Polski to …..
Zad. 4 Wymień 5 partnerów handlowych Polski
- Temat: Podsumowanie Usługi w Polsce
- Zapoznać się z Podsumowaniem podr. Str. 161
- Rozwiązać test zamieszczony w podr. str. 161 (same odpowiedzi wpisać do zeszytu)
Biologia i chemia:
Wszyscy uczniowie są zobowiązani do przerabiania w domu korzystając z podręcznika materiału programowego.
Należy zgodnie z podręcznikiem przerabiać kolejne tematy.
Ilość tematów do przerobienia zależy od ilości godzin w tygodniu.
Będą przesłane materiały do ćwiczeń które należy w domu przerobić.
Na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl udostępnione są e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych.
Klasa 7 Matematyka
Zakres materiału:
Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych
Zadanie 1 – Uprość wyrażenia:
wzór | 3x – 2y – 6x + y = | 3x – 6x – 2y + 1y = –3x – y |
a | 7x – 5 + 2x – 4 = | |
b | –8x + 3m + 5x – 6m = | |
c | 1,2x – 3,8 – 5,6x + 1,7 = | |
d | –4,8x2 – 4x + 5x2 + 2,3x = | |
e |
Zadanie 2 – Uprość wyrażenia:
wzór | (3x – 5) + (2x – 8) = | 3x – 5 + 2x – 8 = 5x – 13 |
a | (7x – 8) + (5x – 3) = | |
b | (–4a – 5) + (–3a + 7) = | |
c | (–1,8x2 – 4) + (5x2 – 0,3) = | |
d |
Zadanie 3 – Uprość wyrażenia:
wzór | –(7x – 3) – (5x + 1) = | –7x + 3 – 5x – 1 = –12x + 2 |
a | –(8x – 3) – (–4x + 4) = | |
b | –(–7 + 2x) – (8x – 12) = | |
c | –(5 – 4x) – (8 + 12x) = |
Mnożenie jednomianów przez sumy algebraiczne (linki pomocnicze do zrozumienia materiału)
https://www.youtube.com/watch?v=0dEcnpkrZzU
https://www.youtube.com/watch?v=IsDP1LncgwQ
Zadania do rozwiązania z podręcznika 1, 2 , 3, 4 strona 172, zadanie 8,9 strona 173
Mnożenie sum algebraicznych (linki pomocnicze do zrozumienia materiału)
https://www.youtube.com/watch?v=V_sVAs5hZ4Y
https://www.youtube.com/watch?v=etdSv5OFmn0
Zadania do rozwiązania z podręcznika 1, 2 , 3, strona 175, zadanie 13, 14 strona 177
Matematyka klasa7
Wszyscy uczniowie są zobowiązani do przerabiania w domu korzystając z podręcznika materiału programowego. Bardzo proszę o wykonanie zadań z podręcznika. Wykonajcie proszę zadania, a odpowiedzi zapiszcie w zeszycie przedmiotowym.
Zakres materiału od 25 marca 2020 r do 08 kwietnia 2020 r.
- Powtórzenie wiadomości z działu „ Wyrażenia algebraiczne”
Wyrażenia algebraiczne – przygotowanie do klasówki – interaktywny test online z automatycznym sprawdzaniem wyników – zobacz test w strefie ucznia
https://gwo.pl/strony/3036/seo_link:strefa-ucznia-wyrazenia-algebraiczne
Zadania do rozwiązania z podręcznika 1- 13 strona 178 – 179.
- Do czego służą równania? (linki pomocnicze do zrozumienia materiału}
https://www.youtube.com/watch?v=2J6awLHKZ04
https://www.youtube.com/watch?v=cjvAp_VobNs
Zadania do rozwiązania z podręcznika 1 , 3, 5 strona 187, zadanie 6 strona 188
- Liczby spełniające równania. (linki pomocnicze do zrozumienia materiału)
https://www.youtube.com/watch?v=wCFS3A9h250
https://www.youtube.com/watch?v=IyPk_W5loew
https://www.youtube.com/watch?v=IaRlgMfsHH8
Zadania do rozwiązania z podręcznika 1, 2 , 3, 7 strona 190.
- Rozwiązywanie równań. (linki pomocnicze do zrozumienia materiału)
https://www.youtube.com/watch?v=NkOBdAY8DIg
https://www.youtube.com/watch?v=74B4xCxon1s
https://www.youtube.com/watch?v=gUrVZZ9RaV4
https://www.youtube.com/watch?v=AvTqFiXj7dQ
https://www.youtube.com/watch?v=yW5JcDgOpZQ
https://www.youtube.com/watch?v=pb3SjO_-xAo
Zadania do rozwiązania z podręcznika 1, 2 strona 193, zadanie 3,4,5 strona 194, zadanie 10,12,13,strona 195
- Zadania tekstowe. (linki pomocnicze do zrozumienia materiału)
https://www.youtube.com/watch?v=vWBI5oSlUCQ
https://www.youtube.com/watch?v=lbmPyUMHudc
https://www.youtube.com/watch?v=CP021wIs_5s
https://www.youtube.com/watch?v=wYpt0MJuprs
https://www.youtube.com/watch?v=1O-27IgkRRw
https://www.youtube.com/watch?v=mTgK-mOjh38
https://www.youtube.com/watch?v=gZfsccqmPk4
Zadania do rozwiązania z podręcznika 1, 2 strona 197, zadanie3,4,5,6,7, 8 strona 198, zadanie 15, 16, 17, 18, 19, 20 strona 200
KLASA VII
JĘZYK ANGIELSKI
Drodzy uczniowie proszę o zapisanie w zeszycie następujących tematów oraz rozwiązanie zadań domowych.
Termin wykonania: do 21 marca (sobota).
UWAGA! Zalecam również regularne i systematyczne korzystanie ze strony: www.ang.pl (rozwiązuj ćwiczenia do poszczególnych czasów, które poznałeś do tej pory).
W razie pytań proszę o email na adres: awypasek@gazeta.pl
TEMAT: Czas Present Perfect.
Twój cel:
– stosujesz czas Present Perfect z określeniami ‘ever’ i ‘never’,
– znasz teorie ze strony 60 w podręczniku,
ZADANIE DOMOWE:
- Podręcznik str. 54-55 oraz str. 114
- Zeszyt ćwiczeń str. 34
TEMAT: Stosowanie czasu Present Perfect z określeniami ‘for’ oraz ‘since’.
Twój cel:
– stosujesz czas Present Perfect z określeniami ‘for’ oraz ‘since’,
– wypowiadasz się na temat życia codziennego i form spędzania czasu wolnego w czasie Present Perfect.
ZADANIE DOMOWE:
- Podręcznik str. 55 oraz str. 114
- Zeszyt ćwiczeń str. 35
TEMAT: Zwroty z czasownikiem ‘make’ oraz ‘do’.
Twój cel:
– stosujesz czasowniki złożone w odpowiednim kontekście,
– opisujesz życie prywatne i społeczne z użyciem czasowników złożonych,
– rozumiesz teksty dotyczące wydarzeń charytatywnych.
ZADANIE DOMOWE:
- Podręcznik str. 56
- Zeszyt ćwiczeń str. 33
- Przepisz listę czasowników złożonych (m.in.: ‘do charity work’, itd.) z podręcznika str. 123
TEMAT: Making requests and offers. Zwroty służące do wyrażania próśb I składania propozycji.
Twój cel:
– czytasz i rozumiesz dialog w podręczniku str. 57,
– uzyskujesz i przekazujesz informacje oraz proponujesz bądź odrzucasz propozycje,
ZADANIE DOMOWE:
- Podręcznik str. 57
- Zeszyt ćwiczeń str. 36
POWODZENIA!!!
mgr Agnieszka Natkowska